Ultima strigare pentru șoseaua de coastă

4fd0569753d01729305bb5ce42991741

Ultima strigare pentru șoseaua de coastă Șoseaua va porni de la Comandamentul Flotei, va merge pe actualul traseu din jurul Portului Tomis, apoi spre vechile cabine de duș și va urca spre intersecția străzilor Mihai Eminescu și Smârdan, unde este Fundația „Oleg Danovski“
Proiectul șoselei de coastă mai are o singură șansă pentru a fi realizat cu bani europeni: licitația ce va fi organizată în 19 martie să se deruleze fără probleme, iar ulterior să nu mai existe contestații inutile. Doar așa ar putea fi scutită Primăria Constanța de cheltuirea a 7,5 milioane de euro din bugetul propriu, reprezentând costul lucrărilor pentru primul tronson al proiectului de suflet al primarului Radu Mazăre – „Amenajarea integrată a zonei de acces în Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern“ sau așa cum o știm cu toții – șoseaua de coastă. Așadar, firmele interesate pot depune ofertele de participare până la 19 martie, urmând ca, în aceeași zi, ele să fie deschise. Ofertanţii trebuie să depună o garanţie de participare de 635.000 de lei.

NUMAI PROBLEME… Proiectul s-a lovit de-a lungul anilor de foarte multe piedici din partea Guvernelor Boc. Am aflat de la Sulfina Barbu că un proiect care ar duce la modernizarea zonei costiere nu se poate derula pentru că trebuie protejați ciulinii de taluz și o anume specie de șoareci, fără de care ecosistemul costier ar fi dat peste cap. După ce s-a epuizat subiectul ecosistemului zdruncinat, a apărut o altă problemă: firmele nu se mai prezentau la licitații de frica de a nu fi anchetate doar pentru simplul fapt că au avut îndrăzneala de a participa la o licitație organizată pentru un proiect al Primăriei Constanța. Până acum au avut loc două licitații. Dacă la prima nu s-a prezentat nimeni, la a doua au fost patru firme. Trei au fost declarate neeligibile din punct de vedere financiar, iar a patra – din punct de vedere tehnic. Și uite așa, după două licitații eșuate, organizate anul trecut, municipalitatea constănțeană mai încearcă o dată. Poate acum, contractul în valoare de 7,5 milioane de euro va fi atribuit şi constănţenii se vor bucura de primul tronson al șoselei de coastă. Potrivit viceprimarului Decebal Făgădău, dacă va eșua și această încercare, autoritatea locală nu mai poate construi șoseaua cu bani europeni. Asta pentru că UE nu mai alocă în perioada de programare 2014 – 2020 fonduri pentru astfel de proiecte.

TRASEUL ȘOSELEI DE COASTĂ Dacă nu luăm în calcul cel mai pesimist scenariu, la începutul verii ar putea începe construcția primului tronson al şoselei de coastă, ce va face legătura între Portul Tomis şi Plaja Modern și va avea o lungime de 2,7 kilometri. „Șoseaua va porni de la Comandamentul Flotei, va merge pe actualul traseu din jurul Portului Tomis, apoi spre vechile cabine de duș și va urca spre intersecția străzilor Mihai Eminescu și Smârdan, unde este Fundația „Oleg Danovski“. Acolo se va face racordul cu rețeaua de drumuri existentă printr-un sens giratoriu, astfel încât să putem accesa toate direcțiile ieșind de pe șoseaua de coastă. Drumul va avea două benzi pe sens, va fi dublat de zona pietonală și o pistă de biciclete“, a declarat Făgădău. Viceprimarul a adăugat că întreaga şosea de coastă va avea 11 kilometri.

Sursa: telegrafonline.ro

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments are closed.