PORTUL CONSTANŢA, DESTINAŢIA TOXICĂ A EUROPEI

Flaminia nu este singura navă toxică pe care statul român a primit-o în Portul Constanţa. Deşi iniţial au refuzat descărcarea deşeurilor toxice din magaziile vasului Volgobalt, autorităţile portuare au închis ochii la transportul rezidurilor periculoase provenite din Italia.

Nava Volgo Balt 219 a fost reţinută în luna martie de către autorităţi sub suspiciunea că are la bord deşeuri periculoase. Oficial, vasul era încărcat cu 2.700 de tone de reziduuri menajere din Italia, care ar fi trebuit depozitate în România. Cargoul a aşteptat şase luni avizul de descărcare, după care armatorul a decis să plece spre un port din Bulgaria. Oficialii statului român au dat asigurări că nici un gram de deşeuri nu a ajuns pe teritoriu românesc, însă din păcate nu a fost aşa.

La nici două luni de la sosirea cargoului Volgo Balt, a ancorat în port porcontainerul Flaminia, supranumit de presa din occident bomba plutitoare. Nava a luat foc pe 14 iulie 2012, a fost abandonată de echipaj şi a ars timp de mai multe zile în Atlanticul de Nord. La bordul vasului se află peste 120 de containere încărcate cu substanţe toxice, care în urma incendiului au devenit periculoase pentru mediu. Ecoligiştii spun că din acest motiv nici unul dintre statele occidentale nu a primit vasul la reparaţii. A facut-o insa Romania.

 

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments are closed.