PERICOL? Congaz nu a reușit să verifice nici jumătate din conductele prin care trece gaz

Compania Congaz a publicat, ieri, un raport al activității de distribuție pe anul 2013. Potrivit documentului semnat de directorul general Augustin Oprea, compania stă bine la capitole cum ar fi ”racordarea solicitărilor de acces în vederea racordării la sistemul de distribuție” Aici, obiectivul era de 98%, dar a fost realizat în proporție de 100%. La fel stau lucrurile și în ceea ce privește notificările consumatorilor în legătură cu întreruperilor planificate și neplanificate ale serviciului.

congaz

Neîmplinirile Congaz se referă însă la domenii mult mai importante decât anunțarea consumatorului în legătură cu întreruperile de furnizare a gazului. Vorbim despre capitolul ”indicatori de siguranţă”. Angajații Congaz nu au efectuat în întregime decât controlul conductelor din oțel supraterane, care, evident, sunt mai ușor de inspectat. Din păcate, nu au reușit să verifice decât jumătate din cât și-au propus în ceea ce privește conductele de polietilenă (atât cele cu vechime mai mică de doi ani, cât și cele cu vechime mai mare de doi ani). Un procent mult mai îngrijorător este înregistrat la conductele supraterane din oțel de o anumită dimensiune: numai 16,6%. În aceste condiții, adresăm public două întrebări conducerii Congaz:

  1. De ce nu s-a reușit respectarea planului în ceea ce privește verificarea conductelor?
  2. Cât de periculoasă este această situație pentru consumatori?

Telefonul la care nu sună nimeni

În raport se mai precizează că S.C. Congaz S.A. Constanţa a pus la dispoziţia consumatorilor, din ianuarie 2007, un număr de telefon de urgenţă netaxabil, accesibil 24 de ore din 24, pentru preluarea problemelor acestora. Telefonul este montat în dispecerat şi are numărul 0800700429. ”În cursul anului 2013 la TelVerde s-au înregistrat 3 apeluri telefonice referitoare la: cerere de racordare, număr de telefon facturare și lipsă gaze naturale (abonatul a fost închis din cauza neachitării facturilor scadente)”, a precizat Augustin Oprea.

 

PS. Am încercat să obținem un punct de vedere de la directorul Augustin Oprea, dar acesta nu a putut fi găsit.

DOCUMENT

Raportare aferentă anului 2013

Indicator de performanţă (nr. articolului)

Obiectiv

Realizat

IGP1 – Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 14) 98% 100%
IGP2 – Notificarea consumatorului în legătură cu întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului [art. 15 alin. (1) şi (2)] 95% 100%
IGP3 – Obligaţiile OSD de informare a solicitanţilor / consumatorilor decurgând din alte reglementări ale autorităţii [art. 16 alin (1)] 95% 100%
IGP6 – Indicatori de siguranţă
Procentul anual de conducte supuse controlului [art. 19 alin. (1) lit. (a)]
conducte subterane din oţel
x < 0,025
0,025 < x < 0,25
0,25 < x <1
x > 1
conducte din oţel supraterane
conducte din polietilenă cu vechime < de 2 ani
conducte din polietilenă cu vechime > de 2 ani
Maximum%

100
50
25
8,3
100
50
100


16,6%


100%
50%
50%

(Sursă document: www.congaz.ro)

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments are closed.