Autostrăzile, înapoi în ograda Ministerului Transporturilor

marti-autostrazi

Ministerul Transporturilor, condus în 2014 de trei miniştri, cu viziuni şi obiective diferite, a primit înapoi gestiunea CNADNR, iar planurile privind dezvoltarea reţelei rutiere s-au modificat semnificativ în decursul anului, multe proiecte de autostrăzi fiind înlocuite cu planuri de drumuri expres. Ministerul Transporturilor a fost condus în perioada august 2013 – februarie 2014 de Ramona Mănescu (PNL), care i-a urmat în această funcţie fostului coleg liberal Relu Fenechiu, încarcerat în prezent în Penitenciarul Iaşi după o condamnare de cinci ani de închisoare în dosarul “Transformatorul”. La preluarea mandatului, Mănescu spunea că are ca priorităţi accesul la finanţare, buna administrare a portofoliului şi integritatea reprezentanţilor instituţiei. După cele şase luni de mandat, Mănescu afirma că “presiunile sunt o realitate” la Ministerul Transporturilor şi că s-a confruntat cu ameninţări şi încercări de intimidare, fără să ofere însă detalii despre persoanele în cauză.

Dan Şova (PSD), aflat la conducerea DPIIS vreme de peste un an, preia conducerea ministerului Transporturilor în luna martie, după ieşirea PNL de la guvernare.

ioan-rus

După demisia lui Şova, la conducerea Ministerului Transporturilor a venit Ioan Rus (PSD), care a anunţat ca obiectiv principal aducerea pe profit operaţional a companiilor din subordine până la finele anului viitor. “Pe mine trecutul nu mă interesează, mă interesează prezentul şii viitorul. Chestiunea cu greaua moştenire a predecesorilor este o chestiune fumată, căreia nu îi dau niciun fel de importanţă”, a spus Rus la 24 iulie. Autostrăzile Sibiu – Piteşti şi Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, cerute insistent de transportatori, au apărut în Master Plan ca viitoare drumuri expres. Despre primul proiect, Rus a anunţat că ar putea fi realizat în două etape, respectiv mai întâi ca drum expres, transformat ulterior în autostradă. Drumurile expres, mai ieftine decât autostrăzile, vor avea minim două benzi pe sens, însă banda de urgenţă şi parapeţii laterali sunt opţionali. Viteza maximă admisă pentru automobile va fi de 120 km/oră, faţă de 130 km/oră în cazul autostrăzilor, în cazul camioanelor limitele fiind egale, respectiv 100 km/h. Sfârşitul de an a adus şi două modificări importante în ceea ce priveşte activitatea Ministerului Transporturilor, prima fiind transferul Autorităţii de Management (AM) a Programului Operaţional Sectorial de Transport, implicată în realizarea Master Planului, la Ministerul Fondurilor Europene, alături de cea pentru POS Mediu, cu argumentul că absorbţia fondurilor UE de către aceste structuri este redusă şi România riscă să piardă bani fără intervenţia ministerului. “Miniştrii şi partea de conducere vin şi pleacă cu o viteză fantastică. Cred că nici nu ştiu de unde se ia liftul. Când învaţă şi ei de unde să ia liftul ca să urce în birou acolo, la etajul 1 probabil, sau merg pe scări, deja sunt schimbaţi”, spunea, în vara acestui an, Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR. Între anii 2012-2014, Ministerul Transporturilor a fost condus de şapte miniştri – Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Ramona Mănescu, Dan Şova şi Ioan Rus.

sursa Mediafax

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments are closed.